piątek, 24 czerwca 2016

Szkoła rodzenia!


Bezpłatna szkoła rodzenia

Piąty miesiąc, siadam i myślę co dalej. Wszystkie „problemy” ciążowe pierwszego trymestru już za mną, mogę wychodzić z domu, zaczynam odczuwać tą „piękniejszą” stronę ciąży. Jestem szczęśliwa. Badania wychodzą bardzo dobrze, chodzę do lekarza, mam wywiad z położną, a ona się pyta „zapisała się Pani już do szkoły rodzenia?”
hmmmm oczywiście, że nie.
Następnego dnia przeszukałam listę szkół rodzenia akredytowanych przez dany szpital, w którym chce rodzić. Przeczytałam, że istnieje możliwość bezpłatnej szkoły rodzenia (normalny koszt szkoły rodzenia 500-800 zł) w przypadku odprowadzania podatków w Warszawie. Ja ten wymóg spełniam, stąd zależało mi na oszczędności i skorzystaniu z ulgi, która mi przysługuje.
Ogromnym szczęściem był dla mnie fakt, że na ostatniej liście odpowiadających mi szkół rodzenia znalazłam ostatnie miejsce! Udało mi się zapisać do takiej szkoły, która znajduje się niedaleko i godziny zajęć odpowiadają mi i mojemu mężowi. Dodać muszę jeszcze to, że zajęcia szkoły rodzenia powinno rozpocząć się od 27-28 tygodnia ciąży tak, aby można było je ukończyć nie później 3-4 tygodnie przed wyznaczonym terminem porodu.
Co daje szkoła rodzenia?
Kobiety, istoty żyjące na tym świecie, otrzymały dar dawania nowego życia. To dzięki nim mamy, tworzymy rodzinę. Jedni mówią, że poród to najgorszy ból w życiu, inni twierdzą, że to najpiękniejsza chwila w ich życiu. Ja bym połączyła te dwie kwestie, ponieważ poród jest bolesny, lecz to dzięki niemu dajemy życie, które nosimy pod swoim sercem dziewięć miesięcy. Jednak jest to przeżycie dla nas nieznane, o którym dużo czytamy aby jak najlepiej się przygotować. Do tego właśnie służy tzw. szkoła rodzenia.
Udział w zajęciach szkoły rodzenia jest dobrowolny, można w nich uczestniczyć samemu, z partnerem, z mamą czy przyjaciółką.
Szkoła rodzenia obrazuje nam przebieg porodu, uczy nam radzenia sobie ze skurczami, oddechami, lecz co najważniejsze, szkoła rodzenia pokazuje nam jak uwierzyć we własne siły. Dodatkowo dzięki szkole rodzenia, na nowo zaczynamy odkrywać w sobie intuicję. Każda z nas ją posiada, lecz nie każda jest jej świadoma. Dlatego warto wybrać się do szkoły rodzenia – tam otworzymy się i nauczymy jej słuchać podczas porodu.
Osobiście zrobiłam małe rozeznanie szkół rodzenia w Warszawie, które wg. mnie mają pozytywne opinie oraz dobre referencje.
Wybrane szkoły rodzenia:

1. Centrum Rodziny. Szkoła rodzenia. Wilk J.
Adres: Drzeworytników 1, Warszawa
Strona: centrumrodziny.com
Bezpłatna pod warunkiem, że:
- są zameldowanie na pobyt stały lub czasowy na terenie m.st. Warszawy,
- mają zaświadczenie o pobycie w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży lub w ośrodku pomocy społecznej, z którymi Urząd Miasta podpisał właściwą umowę,
- rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy
Płatna: dla pozostałych nie spełniających wymagań powyżej – 500 zł

2. Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe
Adres: Śląska 10, Warszawa
Strona: beautymama.com.pl
Bezpłatna dla Pań spełniających kryteria wyznaczone przez m.st.Warszawa
Płatna: cały kurs 550 zł,  pojedyncze spotkanie - 100 zł para

3. Szkoła Rodzenia „Zosieńka”
Adres: Żelazna 90, Warszawa
Strona: edukacja.szpitalzelazna.pl
Szkoła prowadzi różne rodzaje odbycia zajęć:
Bezpłatna dla Pań spełniających kryteria wyznaczone przez m.st.Warszawa
Płatne:
- Sobotnie (5 tygodni) - każde spotkanie trwa 3 godziny, prowadzone przez doświadczone położne, fizjoterapeutki i psychologa – koszt 600 zł,
- Weekendowa – zajęcia odbywają się w sobotę i niedzielę do południa i po południu – koszt 600 zł,
- Przygotowanie do porodu dla kobiet zakwalifikowanych do cięcia cesarskiego – zajęcia odbywają się w sobotę i niedzielę – koszt 600 zł.

4. Rodzi się rodzina. Szkoła Rodzicielstwa Agnieszki Kacalak
Adres: Emilii Plater 25 lok. 4, Warszawa
Strona: rodzisierodzina.pl
Bezpłatna dla Pań spełniających kryteria wyznaczone przez m.st.Warszawa
Płatna: cały kurs 600 zł.

Podsumowując: 
Temat szkoły rodzenia warto omówić już wcześniej, np. po skończonym pierwszym trymestrze, aby na spokojnie znaleźć szkołę która nam w pełni odpowiada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage'u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.