piątek, 15 lipca 2016

Czuję się, jakby przejechał po mnie walec!


Ten post miał pojawić się już wczoraj, a nawet przedwczoraj! Miał, ale nie byłam wstanie zabrać się za pisanie, podnieść laptopa, czy w ogóle podnieść się z łóżka. Ostatnie dwa dni, na szczęście spędziłam w domu, na tygodniowym zwolnieniu lekarskim aby odpocząć od pracy i zrelaksować się w domu, a po tygodniu wrócić do swoich obowiązków. O ile pierwsze dni zwolnienia przebiegły bardzo spokojnie, o tyle ostatnie dni wolnego sprawiły, że czuje się jakby przejechał po mnie walce budowlany, a na pewno wykonał sobie po mnie kilka rund po moim brzuchu. Przy okazji dzisiejszego badania USG, wykonywanego (w moim przypadku) w 22 tygodniu ciąży, podpytałam lekarza, czy te bóle w okolicach pachwin są czymś normalnym, czy są powodem do niepokoju. Pomimo bólu, czasem bardzo silnego, ginekolog stwierdziła, że takie bóle są normalne, a powodują je rozciągające się więzadła macicy.
Dodatkowo, moja mała zaczyna coraz bardziej sobie pozwalać w kopaniu nocnym, przez co w nocy np. o godzinie czwartej wstaje i włączam telewizor, ponieważ jestem bardzo rozbudzona. Pokopie godzine i idzie spać, a mamusia niestety męczy się snem, ponieważ już nie może zasnąć. Jednak w godzinach nocnych telewizja nie jest ciekawa, stąd sen przychodzi czasem w miarę szybko. Na szczęście!
Oprócz rozciągających się więzadeł, moje dolegliwości powiększone są o ... skurcze tzw. skurcze Braxtona-Hicksa, których zadaniem jest przygotowanie mnie do porodu. Są to wyczuwalne, ale małobolesne skurcze, podczas których macica twardnieje, a potem wraca do normy.  Moim skurczom towarzyszy ból pleców, przez co wszystko odczuwam zazwyczaj przez kilka godzin.
Ból pleców, dolegliwość pojawiająca się najczęściej w drugiej połowie ciąży. Rozciągająca się macica obciąża i nadmiernie wygina kręgosłup. 
Co może pomóc?
1. Joga w ciąży - osobiście uczęszczam na zajęcia z jogi, dodatkowo ćwiczę w domu.
2. Siedzenie w pozycji wyprostowanej, unikanie długiego stania i podnoszenia ciężkich przedmiotów. 
3. Odpowiednie spanie. Wraz z powiększającym się brzuszkiem, trzeba zwracać uwagę nad sposobem spania przyszłej mamy. Spanie na brzuchu jest dopuszczalne ale tylko do ok. 3 miesiąca. Spanie na plecach również jest dopuszczalne w pierwszym trymestrze, jednak powiększająca się macica zaczyna uciskać kręgosłup oraz żyłę główną dolną, którą transportowana jest krew do serca, co może powodować słabsze dotlenienie rozwijającego się płodu, a my kobiety możemy mieć zawroty głowy, słabe samopoczucie oraz omdlenia. Dlatego spanie na plecach już od drugiego trymestru jest niezalecane.
Jaki sposób spania jest prawidłowy w ciąży? Spanie na lewym boku nie zaburza prawidłowego krążenia, a dodatkowo wspomaga pracę nerek.
Czego ja używam do wysypiania się?
Mój mąż sprezentował mi poduszkę, ale nie byle jaką. Jest to tzw. poduszka ciążowa, typ C i moim zdaniem działa cuda! Polecam ją każdej kobiecie w ciąży, a z tego co wiem, przydatna jest także do karmienia naszego bobasa.


1 komentarz:

  1. Trzymaj się! ten ból jest wart wszystkiego bo niedługo czeka cie ogromne szczescie :)
    nowy wygląd bloga - rewelacyjny! dzięki za źródło twojej inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam na stronę bloga na Facebooku i zachęcam do polubienia Fanpage'u. W ten sposób na bieżąco będziesz dostawać informacje o kolejnych ciekawych postach! Znajdziesz mnie również na Instagramie.